Curating & Educational Turn Seminar: Case Studies

Curating & Educational Turn Seminar: Case Studies is the open educational resource of the 2011 June seminar of Free School for Art Theory and Practice. Seminar leaders: Paul O'Neill and Mick Wilson. © tranzit.hu and authors. Curating & Educational Turn Seminar: Case Studies a Művészetelméleti és Gyakorlati Szabadiskola 2011 júniusi szemináriumának oktatási melléklete. Szemináriumvezetők: Paul O'Neill és Mick Wilson. © tranzit.hu és a szerzők.

Sponsors

tranzit.hu
 
A tranzit kortárs művészeti program fő támogatója az Erste Alapítvány
Erste Stiftung

Recent comments

Archives

Lecture Performance - Salon MSU, Belgrade

2011.05.24. 21:58 | Emese Süvecz

exhibition performativity curator performative lecture knowledge production in contemporary art

The Lecture Performance exhibition in Belgrade appeared as a result of curatorial exploration, asking the question whether in the framework of rich tradition of performance and body art a specific form could be singled out – the form of lecture performance. Within this relatively young ‘genre’ artists operate on the boundary between lecture and performance, including elements of self-reflection, social reflection, discussion form, performance virtuosity, or different forms of action. The genesis of lecture performance can be traced back to the activities of conceptual artists, although the actual term was introduced to the field of art during the nineties, through contemporary dance. © artycok.tv


ARTYCOK.TV


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://casestudiesforeducationalturn.blog.hu/api/trackback/id/tr862929986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása